Voor het merk Essie heb ik een voorstel gemaakt. Essie is een nagellak merk wat gebruikt wordt door salonprofessionals, beroemdheden en mode-iconen. Alle kleuren die je je maar kan bedenken heeft Essie in haar assortiment.

Inspiratie: Veel dames en meiden zijn gevoelig voor peer pressure. Conformiteit steunt sterk op de sociale vergelijkingstheorie: het idee dat mensen zichzelf met anderen vergelijken en vervolgens hun gedrag en meningen op die anderen afstemmen. Een secret society, geheime vrouwen clubs of girl codes zie je vaak terug in films en op social media. Dit is het uitgangspunt van het marketingconcept.

Concept: Een exclusieve online bijeenkomst van een groep dames die gek zijn op nagellak of Essie-fan zijn. Essie Ville is een plek waar je inspiratie vindt maar ook deelt, je maandelijks bekroond kan worden tot nail-art winnaar, in contact kan komen met andere artiesten, toegang hebt tot het icon lookbook en bovendien weet je als eerste wat dé nieuwe kleur wordt van het komende seizoen. Met de visualizer die in de app zit, weet je meteen of de kleur je goed staat!

Costumer Journey (h-h-h)
Villa Essie App

Dit is niet in opdracht van Essie gemaakt.